Gyanavapi Masjid: ଆଜି ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟରେ ହେବ ଶୁଣାଣି; ସମ୍ପତ୍ତି ଭଗବାନଙ୍କର: ହିନ୍ଦୁ ସେନା

ଜ୍ଞାନବାପି ମସଜିଦ ଉପରେ ସର୍ଭେ ଉପରେ ଆଜି ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟରେ ଶୁଣାଣି ହେବ । ସେପଟେ ଏହି ସବୁ ସମ୍ପତ୍ତି ଭଗବାନଙ୍କର ବୋଲି ହିନ୍ଦୁ ସେନା ଦାବି କରିଛି ।

ଜ୍ଞାନବାପି ମସଜିଦ ମାମଲା (ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ଛବି)

ଜ୍ଞାନବାପି ମସଜିଦ ମାମଲା (ପ୍ରତୀକାତ୍ମକ ଛବି)

  • Share this:
News18 Odia Digital

ଜ୍ଞାନବାପି ମସଜିଦ ଉପରେ ସର୍ଭେ କରିଥିବା ଦଳ ଗୁରୁବାର ଦିନ ବାରାଣାସୀ କୋର୍ଟରେ ଏହାର ରିପୋର୍ଟ ଦାଖଲ କରିଛି। ତେବେ ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟ ତାଙ୍କୁ ଅନ୍ୟ ଦିନ ଶୁଣିବାକୁ ନଦେବାକୁ କହିଥିଲେ।  ସେପଟେ ଆଜି ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଶୁଣାଣି ହେବ। ଶୁଣାଣି ପୂର୍ବରୁ ହିନ୍ଦୁମାନେ ଏକ ଜବାବ ଦାଖଲ କରିଛନ୍ତି ଯେ ହିନ୍ଦୁମାନେ ସେମାନଙ୍କ ରୀତିନୀତି ଅନୁସରଣ କରୁଛନ୍ତି, ଶତାବ୍ଦୀ ଧରି ସେହି ସ୍ଥାନରେ ବୁଲୁଛନ୍ତି।  ଔରଙ୍ଗଜେବ କୌଣସି ମସଜିଦ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରିନାହାଁନ୍ତି। ଏହି ବିବାଦୀୟ ସ୍ଥାନ ଏକ ମସଜିଦ ନୁହେଁ।

ଆହୁରି ମଧ୍ୟ ହିନ୍ଦୁ ପକ୍ଷ କହିଛନ୍ତି ଯେ “ଭାରତରେ ଇସଲାମିକ ଶାସନ ପୂର୍ବରୁ ହଜାର ହଜାର ବର୍ଷ ପୂର୍ବରୁ ଏହି ସମ୍ପତ୍ତି ଆଦି ବିଶ୍ୱଶ୍ୱରଙ୍କର ଥିଲା। ଇଶ୍ବରଙ୍କ ସମ୍ପତ୍ତି କାହାକୁ ଦିଆଯାଇପାରିବ ନାହିଁ। ଔରଙ୍ଗଜେବ, ଶାସକ ହୋଇ, ଜବରଦଖଲ କରିଥିଲେ। ଏଥିରୁ ମୁସଲମାନମାନଙ୍କୁ ସମ୍ପତ୍ତି ଅଧିକାର ପ୍ରଦାନ କରେ ନାହିଁ"।

ଜଣେ ଓକିଲ ଅସୁସ୍ଥ ଥିବାରୁ ସର୍ବୋଚ୍ଚ ନ୍ୟାୟାଳୟ ଗୁରୁବାର ଏହାର ଶୁଣାଣି ସ୍ଥଗିତ ରଖିଥିଲେ। ହିନ୍ଦୁ ଆବେଦନକାରୀଙ୍କ ପ୍ରତିନିଧିତ୍ୱ କରୁଥିବା ଜଣେ ଓକିଲ କହିଛନ୍ତି ଯେ ବାରାଣାସୀ କୋର୍ଟ ମେ ୨୩ରେ ଶୁଣାଣି ଜାରି ରଖିବେ।

ମସଜିଦ ପରିଚାଳନା କମିଟିର ପରାମର୍ଶଦାତା କହିଛନ୍ତି ଯେ ଉଭୟ ପକ୍ଷ ଗୁରୁବାର ଦିନ ଟ୍ରାଏଲ କୋର୍ଟରେ ନିଜର ଆପତ୍ତି ଓ ପ୍ରତିବାଦ କରିଛନ୍ତି। କାଶୀ ବିଶ୍ୱନାଥ ମନ୍ଦିର ଓ ଏହା ସହିତ ଲାଗିଥିବା ଜ୍ଞାନବାପି ମସଜିଦ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା କାନ୍ଥକୁ ହଟାଇବାକୁ ହୋଇଥିବା ଆବେଦନ ମେ ୨୩ରେ ସିଭିଲ କୋର୍ଟରେ ଶୁଣାଣି ହେବ।

ଜିଲ୍ଲା ସିଭିଲ୍ ଜଜ୍ ରବି କୁମାର ଦିୱାକର ଏକ ଗୋଷ୍ଠୀର ମହିଳାଙ୍କ ଆବେଦନ ଶୁଣାଣି ବେଳେ ଏହି ସର୍ଭେ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି। ଏହି ଆବେଦନ ମାଧ୍ୟମରେ ମସଜିଦର ବାହ୍ୟ କାନ୍ଥରେ ହିନ୍ଦୁ ଦେବତାମାନଙ୍କର ପ୍ରତିମା ପୂଜା କରିବାର ଅଧିକାର ପ୍ରଦାନ କରିବାକୁ ଅନୁମତି ମାଗିଥିଲେ।

ବାରାଣାସୀରେ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ପରାମର୍ଶଦାତା କମିଶନର ବିଶାଲ ସିଂ ରିପୋର୍ଟ ଉପସ୍ଥାପନ କରିବା ପରେ ସାମ୍ବାଦିକମାନଙ୍କୁ କହିଛନ୍ତି ଯେ ମୁଁ ମେ ୧୪, ୧୫ ଏବଂ ୧୬ ର ରିପୋର୍ଟ କୋର୍ଟରେ ଦାଖଲ କରିଛି। ରିପୋର୍ଟରେ କ’ଣ ଅଛି ତାହା କହିବାକୁ ମୋର ଅଧିକାର ନାହିଁ। ବର୍ତ୍ତମାନ କୋର୍ଟ ଏହି ରିପୋର୍ଟ ଉପରେ ଅଧିକ କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ଗ୍ରହଣ କରିବେ।

ବିଶାଲ ସିଂ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଭିଡିଓଗ୍ରାଫର ଚିପ ଏବଂ ଫଟୋଗ୍ରାଫି ଥିବା ସିଲ୍ ବାକ୍ସ ସହିତ ଡକ୍ୟୁମେଣ୍ଟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ଦାଖଲ କରାଯାଇଛି। ତେବେ ସେ ରିପୋର୍ଟର କୌଣସି ବିବରଣୀ ଦେଇନାହାଁନ୍ତି।
Published by:Soumya Das
First published: